Pilates - Studio F360 Pilates - Studio F360 Pilates - Studio F360

Pilates

A pilates módszer Joseph Pilates nevéhez fűződik, aki a 20. század elején alkotta meg mozgásrendszerét. A gyakorlatok fókuszában a hát-, és hasizmok illetve a törzs mély izmainak megerősítése áll. A rendszer megalkotója, a jóga mozgáskultúrájából sok elemet emelt és dolgozott át, ötvözve a nyugati és keleti szemléletet.

Számos pozitív hatása mára már széles körben ismert és elismert, mint stressz csökkentés, tartás javítás, pozitívan befolyásolja a csontritkulás, a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, valamint javítja az állóképességet és az erőnlétet. Kiváló kiegészítője a kardio mozgásformáknak.

Az APPI, vagyis az ausztrál pilates módszer 20 évvel ezelőtt indult el, két ausztrál gyógytornász munkássága nyomán. Hát és medence tájéki panaszokkal küzdő páciensekkel foglalkoztak, és a közös munka során megfigyelték, hogy a mély izom tréning, speciális légzéssel összekötve, a pilates gyakorlatain keresztül segít a panaszokon.

A módszer áttörő sikert aratott, hatékonyságát mára már számos kutatás bizonyítja. Így alakult ki a mai APPI módszer, mely lépésről lépésre építi fel a mély izom kontrollt, izomerőt és állóképességet. A pilates egyedi szemléletmódja miatt, gyógytornásszal való szoros együttműködés mellett, egy rehabilitációs program része lehet, egészen a sérülés korai fázisától kezdve. Azon kevés mozgásforma egyike, melyet gerinc-, háti-, illetve deréktáji panaszokkal, időskori osteoporosissal (csontritkulással), de akár kismamaként vagy túlsúllyal küzdőknek is biztonságos mozgásforma.

Napjainkra már széles körben elterjedt, és az egyik legnépszerűbb mély izom építő program lett. Azóta több ezer instruktort képeztek és a világ számos országában, köztük hazánkban is képzett oktatók felügyelete mellett gyakorolható.